מה עושים אחרי תאונת דרכים? מדריך לרגעים מלחיצים

 

הרגעים הראשונים אחרי תאונת דרכים הם רגעים של הלם, מצוקה, בלבול, לעתים כאב פיזי ופעמים רבות עצבים. דווקא ברגעים הללו – כשאנחנו לא במיטבנו (בלשון המעטה), עלינו לפעול בקור רוח. זאת, משום שהחלטות חפוזות עלולות לעלות לנו ביוקר בהמשך.

אז מה עושים מיד אחרי תאונת דרכים?

ראשית, חשוב להבחין בין תאונה עם נפגעים לבין תאונה ללא נפגעים.

מה צריך לעשות במקרה של תאונה ללא נפגעים?

חלק ניכר מהתאונות הן תאונות ללא נפגעים ומסתיימות בנזק לרכוש בלבד.

למרות הבלבול – יש לפחות שתי פעולות שחייבות להיעשות מיד לאחר התאונה: תיעוד והחלפת פרטים.

החלפת פרטים: אילו פרטים יש להחליף במקרה של תאונה?

• שם מלא

• טלפון

• מס' תעודת זהות

• מספר רכב

• צילום רישיון נהיגה משני צדדיו

• צילום פוליסת ביטוח (חובה + מקיף/צד ג)

• במקרה של אירוע מול רוכב אופניים/ קטין יש לבקש את פרטיו + פרטי הוריו ולצלם כל תעודה שנמצא בידו של צד ג'

חשוב: אמתו את זהות הנהג בפועל מול רישיון הנהיגה, ובדקו את תוקף הביטוח ואת שם סוכן הביטוח.

תיעוד

כאמור, תיעוד של הזירה, של הרכב שלכם ושל שאר הרכבים המעורבים הוא חיוני.

• רצוי לצלם גם תמונות סטילס וגם סרטון, ורצוי לוודא באותו רגע שהתמונות אכן איכותיות וניתן יהיה להבין מהן מה התרחש ואילו נזקים נגרמו.

• צלמו לא רק את הרכבים עצמם, אלא גם את הסביבה, הכביש, התמרורים וכל פרט שיכול להיות קשור (למשל, סימני בלימה, כתם שמן על הכביש וכו').

• צלמו את הרכב שלכם ואת הרכבים המעורבים מזוויות שונות.

אם הנהג השני מסרב למסור פרטים, תעדו את הרכב, פנו למשטרה ודווחו על הסירוב.

אם יש מצלמת רכב – ודאו שאתם שומרים את הסרטון.

עדים

בדקו אם יש עדים לתאונה וקחו את פרטיהם. עדותם תהיה חיונית במקרה של מחלוקת.

במידה שהמשטרה הייתה מעורבת, בקשו העתק של דו"ח המשטרה

 

תמיכה ופינוי ממקום התאונה

כאמור, סיטואציה של תאונה עלולה להיות מאוד לא נעימה. זה בדיוק המקום לקבל תמיכה וסיוע. לקוחות חברת "כלל ביטוח ופיננסים" יכולים להיעזר ברגעים הללו באפליקציית "הלחצן של כלל". זהו לחצן ישיר למוקד הטלפוני, הפעיל 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע (למעט יום כיפור). במקרה של תאונה, לחיצה על הלחצן תקשר אתכם לנציג שירות של המוקד אשר ידאג להזמין לכם גרר או אמבולנס למקום התאונה, ככל שיש בכך צורך.

דיווח על התאונה לחברת הביטוח

השלב הבא הוא דיווח לחברת הביטוח על התאונה.

קיימת חובה לדווח מייד לחברת הביטוח בגין האירוע ולכן עליכם לבצע זאת בהקדם.

מבוטחים שיש להם ביטוח מקיף יקבלו את הפיצוי בהתאם לפוליסה ובהתאם למידת הפגיעה, ובכלל זה כיסוי לתיקונים, רכב חלופי וכו'.

באמצעות הלחצן של כלל אפשר להגיש תביעה אחרי תאונה ישירות מהאפליקציה, וגם לבחור מוסך, לבחור שמאי ולהעלות תמונות מהאירוע.

התהליך עבור לקוחות כלל ביטוח ופיננסים נגיש ופשוט. יש למלא את ערכת התביעה. את טופס התביעה והמסמכים הנדרשים יש במייל לכתובת tviot-r@clal-ins.co.il או בפקס: 077-6385500 או בדואר לכתובת כלל חברה לביטוח בע"מ, רח' ראול ולנברג 36, ת.ד 37070 תל-אביב, מיקוד 6136902.

עם זאת, חשוב לדעת שלא תמיד משתלם לתבוע את הביטוח. ההחלטה צריכה להתקבל בהתאם לעלות ההשתתפות העצמית ובהתאם לעלות התיקון.

 

מה צריך לעשות במקרה של תאונה עם נפגעים?

שלב א' - דאגה לבטיחות

עצור מיד את הרכב במקום בטוח ככל האפשר, הפעל אורות מצוקה כדי להזהיר נהגים אחרים, התרחק מהכביש אם ניתן מבלי לסכן את הפצועים או את עצמך, אל תזיז נפגעים – אלא אם ישנה סכנת חיים מיידית (כגון שריפה).

שלב ב'- קריאה לעזרה

יש להתקשר למוקד 101 של מד"א, לדווח על מספר הפצועים ומצבם, למסור מיקום מדויק ככל האפשר, יש להתקשר גם למוקד 100 של המשטרה במיוחד אם יש נפגעים קשה, הרוגים או נזק חמור לרכוש.

שלב ג' – עזרה ראשונה

ניתן להגיש עזרה ראשונה במידה ויש ידע רלוונטי, וללא סיכון של הפצועים או של מגיש העזרה, אם פצועים אינם מסוגלים לקום או לנוע בכוחות עצמם – אין להזיז אותם עד להגעת צוות רפואי.

 

 

שלב ד' – תיעוד ודיווח

החלפת פרטים עם הנהגים המעורבים: שם מלא, מס' תעודת זהות, צילום רישיון הנהיגה על 2 צדדיו, מס' רישוי של הרכב המעורב ופרטי הביטוח.

תיעוד המקום והנזק: צילום של התאונה, כלי הרכב, סימנים בכביש (כגון תמרורים וסימני בלימה), רישום שמות עדים ופרטי התקשרות עמם.

סעו בזהירות!

 

 

 

 

 

* האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ, והוא כפוף לתנאי החברה והפוליסה הרלוונטית. להרחבה מומלץ לעיין בתנאי הפוליסה המלאים.

 

לפתיחת רשימה לחץ אנטר יש להשתמש בחיצי המקלדת לשינוי הערך ש להקליד את שם היישוב ולעבור באמצעות חצי המקלדת בין היישובים המתאימים ברשימה ולבחור את היישוב באמצעות מקש ה-Enter