דגשים חשובים בהשוואת ביטוח רכב

 

ביטוח באופן כללי הוא בדרך כלל עניין וולונטרי, כאשר כל אדם מקבל עבור עצמו את ההחלטה אם לרכוש ביטוח ובאיזה היקף. כשמדובר בביטוח רכב, הכלל הזה קצת שונה. ביטוח רכב מורכב למעשה משני סוגי ביטוחים. האחד – ביטוח חובה, שכשמו כן הוא, חובה מכוח הדין ועל כל בעל רכב לרכוש אותו. השני - , ביטוח מקיף (הכולל גם כיסוי צד ג') או ביטוח צד ג' בלבד. אמנם ביטוח מקיף או צד ג' אינו מחויב בדין (כמו ביטוח חובה) אולם, רוב בעלי הרכבים לא מוותרים על ביטוח מקיף, וזאת כדי להיות מכוסים גם במקרה שהרכב יהיה מעורב בתאונה או ייגנב. כך או כך, כל מי שיש לו רכב מחזיק בהכרח גם ביטוח, ובמהלך החיים אין כמעט מי שלא נזקק בשלב זה או אחר לשירותיה של חברת הביטוח. הבחירה בביטוח רכב היא בחירה שכל אדם מתמודד איתה לא פעם אחת, אלא בתדירות גבוהה – בין אם בתום תקופת הביטוח והן בעת החלפת הרכב. לבחירה הזאת יש השפעה לא רק בהיבט התקציבי השוטף, אלא בהיבט של התמורה ושל חוויית השירות. הנה כמה דגשים בהשוואת ביטוח רכב:

 

השתתפות עצמית

מה גובה ההשתתפות העצמית שתשולם במקרה של תביעה, והאם יש דרך לצמצם אותה או אף לבטל אותה בתנאים מסוימים?

 

אילו הרחבות ניתן לקבל?

פוליסת ביטוח חובה ופוליסת ביטוח מקיף הן שתיהן פוליסות תקניות, אבל חשוב לזכור שהמשמעות של פוליסה תקנית היא שהחברה מחויבת לספק, לכל הפחות, את כל מה שמופיע בפוליסה. כלומר חברת הביטוח יכולה להרחיב את הפוליסה, וכך בדרך כלל נעשה באמצעות סעיפים נוספים שהמבוטח יכול לרכוש. ההרחבות הללו עשויות לחסוך לא מעט כסף למבוטח, וגם להקל עליו במקרה של תאונה. בעת השוואת ביטוח רכב, כדאי לבדוק מה כוללות ההרחבות.

 

הנחות על נהיגה זהירה

בשנים האחרונות, יש מגמה ברורה בענף הביטוח – לעודד נהיגה זהירה ולתגמל את הנהגים הזהירים באמצעות הנחה. בחברת כלל ביטוח ופיננסים, למשל, מציעים לנהגים זהירים להצטרף לביטוח מקיף במסלול הירוק, שכולל הטבות משמעותיות. בנוסף, הם מציעים לנהגים שמאמצים תרבות נהיגה מתונה וזהירה אפשרות להוזיל את הביטוח שלהם בעשרות אחוזים באמצעות הצטרפות ל"כלל ביהייב".

 

תגמול על נסיעה מועטה

עוד מרכיב שיכול להשפיע על מחיר הביטוח הוא היקף השימוש ברכב. מן הסתם, ככל שהרכב נמצא פחות בשימוש כך פוחת הסיכון שהוא יהיה מעורב בתאונת דרכים, ויש חברות ביטוח שמציעות הנחה או מסלולים שמביאים בחשבון את המרכיב הזה. גם כלל ביטוח ופיננסים מציעה במסלולי הביטוח המקיף שלה אפשרות לשלם פחות כאשר כמות הנסועה נמוכה. במיוחד כאשר הרכב בבית הוא רכב שני, מדובר ברכב של אדם העובד מהבית ועוד.

 

שירות בעת תאונה

כאמור, ביטוח אינו ממש מוצר. בעת הרכישה, הלקוח אינו יודע שהוא ישתמש בו בוודאות, ולמעשה השאיפה היא לא להזדקק לו כלל. אולם, כאשר אנחנו זקוקים ל"מוצר" הזה – אנחנו מצפים לקבל את התמורה הטובה ביותר, המהירה ביותר והיעילה ביותר. זה נכון בכל מקרה, וזה נכון במיוחד אם אנחנו נקלעים לתאונת דרכים. בעת השוואת ביטוח רכב, חשוב לבדוק איזה מענה החברה נותנת בדיוק ברגעי המצוקה הללו. כיצד אפשר ליצור איתה קשר, האם היא מספקת תמיכה וליווי ממש בזמן אמת ואיזה שירות היא נותנת בהמשך. בכלל ביטוח פיתחו לשם כך את אפליקציית "הלחצן של כלל", שמאפשרת למבוטח, בקרות תאונה, לקבל שירות בכל זמן נתון ומספקת לו הסעה ממקום התאונה.

 

* האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ, והוא כפוף לתנאי החברה והפוליסה הרלוונטית. להרחבה מומלץ לעיין בתנאי הפוליסה המלאים.

לפתיחת רשימה לחץ אנטר יש להשתמש בחיצי המקלדת לשינוי הערך ש להקליד את שם היישוב ולעבור באמצעות חצי המקלדת בין היישובים המתאימים ברשימה ולבחור את היישוב באמצעות מקש ה-Enter