הסיכוי שנהג, הולך רגל או רכב ייפגעו בתאונת דרכים הוא סיכוי די גבוה. בסופו של דבר, אנו חיים במדינה צפופה, מבלים שעות ארוכות על הכביש והנתונים מדברים בעד עצמם.
כידוע, עפ"י חוק, כל בעל רכב בישראל צריך להיות מבוטח בביטוח חובה. ביטוח חובה מכסה את נזקי הגוף, העלולים להיגרם לנהג, לנוסעי הרכב או להולכי רגל שנפגעו בתאונת דרכים בה הרכב המבוטח היה מעורב. ההוצאות במקרה של נזקי גוף, עלולות להיות גבוהות מאוד, ואדם מן השורה, לא תמיד יכול לעמוד בהן. לכן, אין ספק שיש היגיון רב בהטלת חובה על כל נהג להיות מבוטח בביטוח זה. אולם, צריך לזכור, כי ביטוח החובה מספק כיסוי לנזקי גוף בלבד, וכי הכיסוי שהוא מספק הוא כיסוי מוגבל.
מי שמעוניין להיות מכוסה גם במקרה של פגיעות רכוש, שהן חלק בלתי נפרד בעת תאונת דרכים, עליו לרכוש גם ביטוח מקיף לרכב. ביטוח מקיף לרכב, מספק למבוטחים כיסויים במגוון תרחישים – החל מגניבת הרכב ועד נזק לרכב. זאת ועוד, ביטוח המקיף מכסה גם את הנזק שהרכב המבוטח גרם לרכב או לרכוש של צד ג'.
ביטוח מקיף הוא למעשה חבילה המורכבת ממספר חלקים. הפוליסות שחברות הביטוח משווקות, מתבססות על הפוליסה התקנית שקבעה המדינה, ועליה הן מאפשרות להוסיף הרחבות שונות, כגון: שירותי גרירה.
ביטוח חובה ומקיף לרכב מספקים מעטפת רחבה, משום שהביטוח המקיף כולל גם ביטוח צד ג', אך לפעמים בעל הרכב אינו מעוניין או אין באפשרותו לשלם את העלות הכרוכה בביטוח המקיף. זה יכול לקרות, לדוגמה, כאשר הרכב שבבעלותו הוא רכב ישן או בעל ערך נמוך, וההוצאה על הביטוח המקיף אינה משתלמת לו. בסופו של דבר, דווקא רכב ישן – שאינו מאובזר באבזרי בטיחות ואולי קשה למצוא לו חלקי חילוף, עלול להיות יקר מבחינת הביטוח המקיף.
במקרים כאלה, ניתן לרכוש ביטוח צד ג' בלבד. כך, הנהג יהיה מכוסה במקרה שהרכב שלו יגרום נזק לרכב אחר בתאונה, ולא רק לרכב אלא לכל רכוש אחר.
ביטוח צד ג' – פתרון עבור נהגים רבים
בין אם הרכב המבוטח גרם נזק למכונית מפוארת שנסעה לפניו ובין אם פגע בגדר הבית של השכן – למבוטח קיים כיסוי ברגע שהוא רכש ביטוח צד ג' - ביטוח צד ג' בהחלט נותן מענה טוב לסיטואציות אלו. עם זאת, חשוב לזכור, כי ביטוח צד ג' אינו מעניק כיסוי למגוון תרחישים אחרים, כגון: גניבת הרכב. כלומר, חברת הביטוח לא תפצה את המבוטח או תשתתף בעלויות.
למעשה, מדובר בסוג של ניהול סיכונים מבחינת המבוטח, המאפשר לו רכישת ביטוח פחות רחב, בסכום נמוך יותר.
אם אתם נהגים זהירים עם עבר ביטוחי של עד תביעה אחת בשלוש השנים האחרונות, ואינכם מעוניינים בביטוח מקיף, הפתרון שחברת כלל ביטוח ופיננסים מציעה הוא ביטוח צד ג' במסלול הירוק. מסלול זה מיועד לנהגים מעל גיל 24. גבול האחריות כלפי צד ג' במסלול זה מגיע עד לסך של מיליון ₪.
אם אתם נוסעים מעט, ניתן להוזיל את הביטוח עוד יותר, באמצעות הצטרפות למסלול "כלל מטראז'". מסלול זה מקנה הנחה נוספת של עד 5%, כאשר הרציונל הוא שככל שנוסעים פחות, ההנחה גדלה. יתרון נוסף הוא כי הרוכשים יכולים לקבל הנחה ברכישת ביטוח חובה בכלל ביטוח ופיננסים.
האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ, והוא כפוף לתנאי החברה והפוליסה. להרחבה, מומלץ לעיין בתנאי הפוליסה המלאים.