אתה נמצא כאן
- דף הבית
- ביטוח רכב
- ביטוח רכב מרכז מידע
- רוכשים ביטוח רכב? 5 נקודות למחשבה
רוכשים ביטוח רכב? 5 נקודות למחשבה
יש ביטוחים שהסיכוי שנצטרך להשתמש בהם אינו גבוה. לעומת זאת, שכיחות השימוש של אנשים בביטוח רכב גבוהה באופן יחסי לביטוחים אחרים. בעידן שבו אנחנו מבלים על הכביש לא מעט שעות והצפיפות בכבישים כה גדולה, קיים סיכוי ממשי למצוא את עצמנו מעורבים בתאונה.
כידוע, ביטוח חובה לרכב – כשמו כן הוא, חובה. הנזק הגופני שעלול להיגרם מתאונה הוא כמובן עצום וכרוך בהוצאות גבוהות, כך שהמדינה מעוניינת להבטיח שכל אדם יקבל פיצוי בגין נכות, חלילה, והחזר הוצאות רפואיות במקרה של פגיעה.
בעקבות חשש לתאונות או גניבות רכב, חלק ניכר מהאנשים לא מוותרים על ביטוח מקיף לרכב. יש כל כך הרבה היבטים שביטוח כזה מכסה, החל מאובדן מוחלט של הרכב (טוטאל לוס) ועד כיסוי למקרה של גניבה.
מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב, הוא שמדובר בעסקה שיש לה לא מעט מרכיבים – והמחיר הוא רק אחד מהם. ביטוח הוא לא טלפון סלולרי או חולצה, אלא שירות מורכב שבו לסעיפים השונים יש משמעות גדולה. שביעות הרצון של המבוטח נגזרת לא רק מהסכום שהוא משלם, אלא לא פחות מזה, מאיכות השירות, מהמענה שהוא מקבל, מהתאמת הביטוח לצרכים המדויקים שלו ועוד.
הנה כמה מהמרכיבים החשובים בביטוח רכב, חוץ מהמחיר:
1. זמינות ללקוחות: תאונה היא לא אירוע מתוכנן. היא עלולה להתרחש בכל מקום ובכל זמן, ואיכשהו זה קורה תמיד במקום הלא מתאים ובזמן הלא מתאים, כי אין כאלה. בין אם אתם בדרך לעבודה באמצע היום על כביש בינעירוני, ובין אם אתם חוזרים מסרט באמצע הלילה בתוך העיר, תאונה היא תמיד אירוע מפתיע ומתסכל.
לכן, הזמינות היא מרכיב חשוב מאוד כאשר בוחרים היכן לרכוש ביטוח רכב. בחברת כלל ביטוח ופיננסים מציעים לשם כך את אפליקציית "הלחצן של כלל": מוקד שנותן למבוטחים מענה במקרה חירום ובתאונה, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. דרך המוקד אפשר להזמין גרר למקום התאונה, לבחור מוסך ועוד.
2. השתתפות עצמית: במקרים רבים, בפוליסה קיימת התחייבות של המבוטח לשאת בהשתתפות עצמית, בקרות מקרה ביטוח. עם זאת, זה אינו מרכיב קשיח ואפשר לצמצם אותו ולעתים אפילו לבטל אותו כליל – בהתאם למסלול שבוחרים.
3. תיקונים: במקרה של תאונה, נצטרך כמובן לתקן את הרכב. כדאי לבדוק אילו מוסכים נמצאים בהסדר עם חברת הביטוח.
4. הגשת תביעה: אנחנו הרי שונאים ביורוקרטיה, וזה נכון במיוחד כשאנחנו שרויים במערבולת של התרחשויות הכרוכות בתאונה. ככל שהגשת התביעה תהיה פשוטה יותר, כך יהיה לנו קל יותר. בעידן הדיגיטלי של היום, אין סיבה שלא נוכל לעשות הכל מהמחשב ואפילו מהמכשיר הסלולרי. כך למשל, בחברת כלל ביטוח ופיננסים מאפשרים הגשת תביעה אונליין.
5. התאמה אישית של הפוליסה: אם אנחנו נהגים זהירים או כאלה שנוסעים מעט, למה שנשלם כמו נהגים פרועים שנוהגים הרבה? כדאי לבדוק אם החברה מציעה מסלולים שמתאימים לאופי הנהיגה שלנו.
לא קונים ביטוח כמו שקונים תפוח
בשורה התחתונה, ביטוח הוא מוצר מורכב. זה שירות שכרוך בהיבטים רבים, והשימוש בו נדרש דווקא כאשר המבוטח מצוי במצוקה. לכן, חשוב להשקיע בו את הזמן ולוודא שאתם רוכשים ביטוח רכב בצורה מושכלת.
* האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ, והוא כפוף לתנאי החברה והפוליסה הרלוונטית. להרחבה מומלץ לעיין בתנאי הפוליסה המלאים.