הייתם מעורבים בתאונת דרכים? זה מה שמוצע לכם לעשות

 

אף אחד לא מתכנן את זה, אבל זה קורה כמעט לכל אחד. מדובר כמובן בתאונת דרכים. תאונה כזו עלולה להתרחש בכל רגע, בכל יום, בכל מקום, באשמתכם או שלא באשמתכם. היא עלולה להסתיים בנזק קל לרכב, בנזק כבד לכמה כלי רכב, בנזק לרכוש וכמובן בנזק פיזי לנהג, לנוסעי הרכב הפוגע, לנוסעי הרכב הנפגע או להולכי רגל.

 

לא משנה איפה מתרחשת התאונה ולא משנה מי אשם, סביר להניח שהתגובה הראשונית שלכם היא בהלה ובלבול, אפילו פאניקה. כמובן, זה גם המקום שבו הביטוח שלכם בא לידי ביטוי, וזה גם המקום שבו כדאי מאוד שתהיו מכוסים בביטוח מקיף. כידוע, ביטוח חובה מספק כיסוי רק לנזקי גוף, ואילו ביטוח מקיף הוא זה שמספק כיסוי לתיקון נזקים שנגרמו לרכב שלכם או לרכבים אחרים. בביטוח מקיף ניתן לרכוש גם כתב שירות לרכב חלופי, למקרה בו הרכב מושבת במוסך עקב הצורך בתיקונו או במידה שהוא במצב של אובדן מוחלט (טוטאל לוס).

 

אז שימו לב מה חשוב לעשות ולברר במקרה של תאונת דרכים:

 

ראשית, יש לזכור שבמקרה של תאונה עם נפגעים, יש להזעיק מיד את מד"א ואת המשטרה. אסור להזיז את הפצועים וגם לא את כלי הרכב מהזירה לפני שכוחות ההצלה מגיעים.

 

שנית, יש להחליף פרטים בין הנהגים. כמובן, במקרה של תאונה עם נפגעים, הבלבול והבהלה גדולים במיוחד, אבל חשוב בכל זאת לזכור להחליף פרטים בין כל הנהגים המעורבים (במידת האפשר כמובן). רשימת הפרטים כוללת שם מלא של כל הנהגים, ת"ז של כל הנהגים, כתובת מגורים, מספר טלפון, פרטי הרכב (דגם, צבע), פרטי ביטוח (חברת הביטוח, סוכן הביטוח, מספר הפוליסה).

  • מומלץ לצלם את זירת התאונה, את הכביש ואת המכוניות המעורבות.
  • במידה שיש לכם מצלמת רכב, שמרו את הקובץ.
  • לא רצוי לחתום על שום מסמך או הצהרה של לקיחת אחריות.
  • מומלץ לברר אם יש עדי ראייה במקום ולקחת את פרטיהם.

ומה אחר כך?

 

אחרי שמתפזרים מאזור התאונה, יש לא מעט דברים לעשות. עליכם לדווח על התאונה לחברת הביטוח שלכם ולחברות הביטוח של שאר הנהגים המעורבים. בנוסף, אם נגרם נזק גוף והמשטרה לא הגיעה למקום התאונה – יש להגיש תלונה ולקבל אישור דיווח. באישור הזה יופיעו פרטי כל המעורבים בתאונה.

 

בדיוק כשאתם בהלם, הלחצן של כלל נחלץ לעזרתכם

כאמור, תאונת דרכים זה בדיוק המקום שבו תגלו את יתרונות הביטוח המקיף של כלל ביטוח ופיננסים. מבוטחי החברה יכולים להיעזר באפליקציית "הלחצן של כלל". לחיצה על הלחצן של כלל תקשר אתכם לנציג שירות, 24/7 (למעט כיפור), אשר ידאג לתת מענה לפי הצורך. בנוסף, ניתן דרכו להזמין גרר למקום התאונה, לבחור מוסך, לבחור שמאי, להגיש תביעה אחרי התאונה ישירות מהאפליקציה ולהעלות תמונות מהאירוע.

 

לסיכום, בעידן שבו הכבישים נעשים יותר ויותר עמוסים והסחות הדעת מתרבות, מעורבות בתאונה היא תרחיש סביר. כדאי לדעת מראש איך להתנהל ומה חשוב לעשות במקרה כזה.

 

* האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ, והוא כפוף לתנאי החברה והפוליסה הרלוונטית. להרחבה, מומלץ לעיין בתנאי הפוליסה המלאים.

לפתיחת רשימה לחץ אנטר יש להשתמש בחיצי המקלדת לשינוי הערך ש להקליד את שם היישוב ולעבור באמצעות חצי המקלדת בין היישובים המתאימים ברשימה ולבחור את היישוב באמצעות מקש ה-Enter