תפריט נושא
כיצד נקבעת תקרת האשראי לקונה מסוים?
השיקולים בקביעת תקרת האשראי לקונה ספציפי מתבססים בעיקר על המדדים הבאים:
- ותק הקונה
- תחום עיסוק, ענף כלכלי
- מידע מהבנק, מספקים ומאחרים
- היקף עסקאות בפועל
- ימי האשראי
- ניתוח נתונים פיננסים
- בטחונות
- ניסיוננו עם הקונה כמבטחים
מהם הדברים העיקריים בניהול פוליסת ביטוח אשראי?
הדברים החשובים ביותר בהם כדאי להשקיע את תשומת הלב במהלך ניהול הפוליסה, הם:
- בדיקת תקפות לתקרות האשראי עבור כל קונה
- העברת בקשות חדשות, חידוש והגדלת תקרת האשראי
- דיווח על פיגורים בתשלומים, תשלומים חריגים וארכות, כפי שסוכם בפוליסה
- העברת דיווחי מכירות ותשלום הפרמיה הנדרשת
כיצד נקבע שיעור הפרמיה?
שיעור הפרמיה נקבע בהתאם לרמת הסיכון הכרוכה בביטוח אשראי תיק הלקוחות של המבוטח. הגורמים העיקרים המשפיעים על רמת הסיכון הם:
- הענף בו פועל המבוטח
- היקף פעילותו של המבוטח
- פיזור הלקוחות
- טיב הלקוחות
- ארצות היעד - בפוליסת יצוא
- תקופת האשראי הניתנת לקונים
- ניסיון תשלומים והיקף חובות אבודים בעבר
איזה חומר יש לצרף להגשת תביעה במסגרת הפוליסה?
החומר שיש לצרף להגשת תביעה כולל חשבוניות שלא נפרעו, צ'קים שלא כובדו, תעודות משלוח חתומות, בטחונות קיימים, טופס ייפוי כוח חתום ואישור זכויות חתימה. חשוב שהחומר להגשת התביעה יועבר בזמן הקצר ביותר לשם הגדלת סיכוי הגביה והקטנת החוב.
לשם קבלת עדכונים על שלבי התביעה ניתן לפנות למחלקת תביעות.
מה משך הזמן שחולף מהגשת התביעה ועד לקבלת הפיצוי מחברת הביטוח?
הפוליסה קובעת כי במקרה של אי פירעון מתמשך ישולם הפיצוי תוך 120 יום ממועד פירעון החוב. במקרה שהקונה הוכרז כפושט רגל או שמונה לו כונס נכסים או שניתן צו פירוק שלא מרצון, הפיצוי ישולם תוך 30 יום עם שינוי הסטטוס המשפטי שלו. אם ניתנה הארכה יחושב הזמן המירבי למתן הפיצוי ממועד הפירעון הדחוי.
כיצד נקבעת תקרת אשראי לקונה בחו"ל?
לכלל ביטוח אשראי שותפות אסטרטגית עם תאגיד Atradius. תאגיד ביטוח האשראי השני בגודלו בעולם. הסכם זה מאפשר התקשרות למערכות המיחשוב של כ- 40 נציגויות בקבוצה ברחבי העולם. התקשרות זו מאפשרת לנו לרכוש מידע על הקונה . המידע כולל פרטי זיהוי, תחום פעילות, נתונים פיננסים, דיווחי בנקים וספקים ועוד.
בנוסף, נרכש מידע מספקים וחברות ביטוח ברחבי העולם. לאחר קבלת המידע, מבצעים חתמי החברה ניתוח והערכת סיכון לקונה וקובעים את תקרת האשראי.
לעיתים אנו יוזמים בקשת מידע נוסף מהקונה ישירות וזאת לאחר קבלת אישור מהמבוטח.
* מסמך זה מיועד לשמש כחומר רקע בלבד, ואינו משקף בהכרח את עמדתה של איזו מהחברות מקבוצת כלל ביטוח ופיננסים. קבוצת כלל ביטוח ופיננסים ו/או מי מטעמה לא יהיו אחראים בכל צורה שהיא לנזק ו/או הפסד ישיר או עקיף שיגרם משימוש במידע הכלול במסמך זה (כולו או חלקו), אם ייגרם, וכן אינם יכולים לערוב או להיות אחראים למהימנות המידע המפורט במסמך זה. המידע המובא בדוח זה מבוסס על מידע פומבי וציבורי גלוי וכן על מקורות מידע הנחשבים כאמינים. מטבע הדברים, נתונים הכלולים במסמך זה צפויים להשתנות.
מסמך זה אינו מהווה ייעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או חיסכון בכל מוצר, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. האמור במסמך זה אינו מהווה ייעוץ מס מכל סוג שהוא.