ביטוח דירה - כל מה שכדאי לדעת

ביטוח דירה - כל מה שכדאי לדעת

רכשתם דירה בשעה טובה? השקעתם בה את מיטב כספכם וזמנכם והפכתם אותה לבית החלומות הפרטי שלכם? לפניכם מדריך קצר שיסביר לכם מדוע לא כדאי לקחת סיכונים מיותרים ומדוע כדאי לעשות ביטוח דירה שיעניק לכם שקט נפשי. נהוג לומר כי "ביתנו הוא מבצרנו", בואו גם נשמור עליו ככזה.

 

המירוץ לדירה נגמר ובשעה טובה ומוצלחת התמקמתם בדירת חלומותיכם. אך מה יקרה אם תפרוץ בה דליקה, או אם חלילה היא תיפגע מרעידת אדמה וכל רכושכם היקר יינזק? בחיים לא צריך לקחת סיכונים מיותרים, וכפי שהשקעתם זמן ומחשבה בחיפוש אחר הדירה המושלמת לצרכיכם, כך כדאי גם לתת את מלוא תשומת הלב לשמירה על הדירה ולמהר לרכוש ביטוח דירה.

ביטוח דירה מורכב ביסודו משלושה אלמנטים מרכזיים – ביטוח מבנה, ביטוח תכולה וביטוח צד ג'. לפניכם הסבר על כל אחד מאותם אלמנטים, שמרכיבים את ביטוח הדירה שיעניק לכם שקט נפשי.

 

ביטוח דירה - ביטוח מבנה

הבית שלנו, המשמש כמבצרנו וכמקלט שלנו בעת צרה, אינו חסין כפי שהיינו רוצים שהוא יהיה ולרוע מזלנו, הוא חשוף לסכנות ולאסונות שכיחים ונדירים. ביטוח המבנה של ביטוח דירה מעניק למבוטח הגנה ביטוחית מפני אירועים שגרמו לנזק במבנה כגון: שריפה, דליקה, פיצוץ בלון גז, נזקי טבע (שיטפון וכדומה למעט רעידת אדמה), התמוטטות חלק מהמבנה או כולו, וגם מענה ביטוחי לנזק שנגרם למעטפת המבנה (בדגש על בעיות צנרת). ניתן להוסיף כיסוי אחריות נוסף לביטוח זה שיכסה נזק שנגרם כתוצאה מרעידת אדמה.

 

ביטוח דירה - ביטוח תכולה

מכיוון שמרבית נכסנו נמצאים כדרך קבע בבית, כדאי לחשוב על האפשרות לבטחם במידה ואלה, חלילה ייגנבו או ייפגעו כתוצאה מנזקים חיצוניים. רבים נוטים לחשוב שאם הם מאפסנים את רכושם יקר הערך בבית , אז הוא מוגן, אך טעות חמורה בידם.
לא משנה עד כמה נמגן את ביתנו, תמיד יהיה קיים הסיכוי ולו הקלוש ביותר, שהדירה תפרץ ורכושנו היקר ייגנב או יינזק. לכן, חשוב לבטח את הדירה בביטוח תכולה שיעניק פיצוי בגין נזקי פריצות וגניבות. הטראומה שחווה אדם שביתו, מרחבו הפרטי והאישי, נפרץ היא קשה והנזק הכספי שנגרם או אובדן הרכוש היקר גורם לתחושה של חוסר אונים, שניתן היה לחסוך אותה אילו תכולת הדירה הייתה מבוטחת.

 

אל תאמרו "לי זה לא יקרה"

רכושנו היקר, חשוף לסכנות נוספות, כגון שריפות ודליקות שעלולות לפרוץ בדירה ולכלות אותה כליל. כמובן שללא ביטוח דירה ותמיכה כספית מחברת הביטוח, יהיה קשה מאוד להתחיל מחדש ולהשיב את כל אשר אבד בשריפה או בדליקה שפרצה. רכושנו עלול להינזק גם במקרה שבו פרצה אש בדירת השכן וזו התפשטה לדירתנו, במקרה שכזה חברת הביטוח תשקם את הנזק שנגרם לרכוש ולמבנה, ותתבע את השכן.

לכן, חשוב לקחת את האחריות בידיים, לא לצאת מנקודת ההנחה לפיה "לנו זה לא יקרה", ולהיערך מראש לכל צרה שכזו ולבטח לא רק את מבנה הדירה, אלא גם את כל הרכוש שיקר לנו כגון: תכשיטים, טלוויזיה אופניים וכדומה.

 

ביטוח דירה - ביטוח צד ג'

עד כה נגענו בעיקר בנזקים שנגרמו למבנה הדירה ולתכולתה, אך מה יקרה אם למשל אורח שביקר בדירתכם החליק ונגרם לו נזק גופני חמור? האם בעל הדירה שאינו מבוטח יוכל לשאת בעלות הטיפולים הרפואיים שיידרש אותו אורח? למקרה מסוג זה נועד ביטוח דירה צד ג' שנותן מענה ביטוחי לבעל הדירה, במקרים בהם חלו פגיעות פיזיות לאורחים ומבקרים בתנאים שהפגיעות נגרמו בתום לב.

 

בחיים, אסור לקחת סיכונים מיותרים, הדירה שלנו היא הנכס הכי חשוב שלנו, ועלינו לשמור עליה מכל משמר, גם מאירועים שאיננו יכולים לצפות וכאלה שלבטח איננו יכולים להיערך אליהם מראש, כגון שריפות, אסונות טבע ופריצות. לכן, חשוב שתקדימו לבטח את דירתכם בביטוח דירה שיעניק לכם שקט נפשי וראש נטול מדאגות.

 

 


*האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ, והוא כפוף לתנאי החברה והפוליסה הרלוונטית.

ביטוח דירה - כל מה שכדאי לדעת
לפתיחת רשימה לחץ אנטר יש להשתמש בחיצי המקלדת לשינוי הערך ש להקליד את שם היישוב ולעבור באמצעות חצי המקלדת בין היישובים המתאימים ברשימה ולבחור את היישוב באמצעות מקש ה-Enter